وکیل خوب در کرج

وکیل خوب در کرج

حتما بسیاری از شما در زندگی خود درگیر دعاوی حقوقی یا دعاوی کیفری بوده اید و متوجه شده اید که به تنهایی نمی توانید از پس امور پیچیده حقوقی برآیید و برای موفقیت و رسیدن به یک نتیجه مناسب به دنبال وکیل خوب در کرج باشید. در اینجا چند سوال برای شما وجود دارد: یک وکیل خوب کیست؟ یک وکیل خوب چه ویژگی هایی دارد؟ چگونه یک وکیل حرفه ای پیدا کنیم؟ وکیل درجه یک بهتر است یا درجه دو؟ چند نوع وکیل داریم؟

موارد مهمی که خوب است بدانید:

در این مقاله سعی کرده ایم به تمامی این سوالات پاسخ دهیم. با خواندن این مقاله به ویژگی های یک وکیل خوب و نوع وکیلی که باید به دنبال آن باشید پی خواهید برد که تمامی این موارد باعث می شود بتوانید در آخر یک وکیل خوب در کرج را بهتر شناسایی کنید.

وکیل کیست؟

در بسیاری از موارد افراد آگاهی کافی از مسائل حقوقی خود ندارند، در این صورت قانون آنها را نمی پذیرد و به آنها گفته می شود که اقدام به اخذ وکیل کیفری/حقوقی کنند. وکیل یا نماینده یا نماینده شخصی است که از طرف شخص حقوقی یا حقیقی دیگری برای عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود.

وکیل کیست و چه وظایفی دارد

وکیل خوب کیست؟

اول از همه، یک وکیل خوب باید در زمینه کاری خود مهارت و دانش کافی داشته باشد، برای مثال وکیل کیفری در کرج باید به تمام مراحل و اقسام دعاوی کیفری آشناییت داشته باشد. دانش و آگاهی کامل از دانش حقوقی و یا کیفری وظیفه اصلی یک وکیل خوب در کرج است.خوب است بدانید که یک وکیل خوب علاوه بر آگاهی و علم بالا در این زمینه، نیازمند قدرت بیان قوی برای دفاع از موکل خود است که در این صورت شانس پیروزی در دادگاه برای موکل افزایش می یابد.

آشنایی با ویژگی های وکیل خوب در کرج

هر وکیل خوب در کرج باید یکسری ویژگی ها را داشته باشد و بهتر است که شما هم با این موضوع آشنا شوید. افراد برای اینکه بتوانند بهترین وکیل در کرج را بشناسند و اقدام به اخذ وکیل کنند باید به مواردی که در ادامه قصد معرفی آن را داریم بسیار توجه کنند. با ما همراه باشید تا نگاهی به این موارد بیندازیم.

ویژگی های وکیل خوب در کرج کدام اند

امانت داری

وکیل هم مانند پزشک، فردی است می توان او را محرم اسرار خود دانست و به دلیل ماهیت کار خود، می تواند به بسیاری از حقایق و اسرار موکلان خود برخورد کنند که اخلاق حرفه ای ایجاب می‌نماید که اسرار را به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی فاش نکند و کاملاً راز دار باشند.

داشتن تخصص

یکی از مهمترین ویژگی های یک وکیل خوب در کرج، تخصص و یا به عبارتی سابقه کاری اوست. امروزه همه مشاغل حرفه ای شده اند و کیفیت خدمات قابل ارائه در تمامی زمینه ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است پس هنگام انتخاب وکیل خوب در کرج باید همواره این موارد را به یاد بسپارید. همیشه دیده می شود که افراد در مواجهه با بیماری ها و شرایط سخت به دنبال پزشک متخصص می گردند.

همین مشکل حالت نیز در دعاوی کیفری و حقوقی نیز اتفاق می افتد یعنی افراد به دنبال این هستند تا یک وکیل خوب در کرج را اخذ کرده و اقدام به عقد قرار داد کنند، اما متاسفانه کار وکیل که بسیار خاص و پیچیده تلقی می شود. بنابراین یکی از مهم ترین نکاتی که در انتخاب یک وکیل خوب باید به آن توجه کرد، تخصص و دانش علمی او می باشد.

صداقت و راستگویی

صداقت و راستگویی در پیشرفت و ارتقای شغلی تاثیر بسزایی دارد، صداقت یکی از مهم ترین نکاتی است که اکثر افراد هنگام اخذ وکیل خوب در کرج باید به آن توجه کنند. یک وکیل صادق و منصف تنها به حق الزحمه خود اهمیت نمی دهد و موکل خود را درگیر یک پروسه طولانی نمی کند.

تجربه کافی

بسیاری از وکلا هستند که در نتیجه تجربه فراوان در پرونده های حقوقی یا کیفری، راه حل هایی برای مشکلات و یا به زبان ساده برای پرونده ها دارند که می توانند با کمترین هزینه و در تایم کمتری مشکلات را حل کنند. اگرچه شناخت تجربه یک وکیل خوب در کرج با ابزارهای سنتی دشوار است، اما با انجام تحقیق و پژوهش قادر خواهید بود وکیلی با تجربه در حوزه مورد نظر خود پیدا کنید.

روابط عمومی قوی

وکیلی که توانایی برقراری ارتباط سریع و موثر را داشته باشد می تواند در کار خود موفق باشد. از سوی دیگر وکیل با ارتباطات قوی به شبکه ای از دوستان و همکاران دسترسی دارد که می توانند با همکاری و گرفتن مشاوره بهترین راه حل را برای حل پرونده شما به دست بیارد. از طرفی چنین فردی حق دارد صریح صحبت کند و افکار و نظرات خود را به قاضی و کارکنان دادگاه ارائه دهد و راحت‌تر می‌تواند حقیقت را به دادگاه اثبات کند.

وقت شناسی

وقت شناسی یکی از مهم ترین ویژگی های یک وکیل خوب در کرج است، زیرا زمان در پیگیری امور قضایی بسیار مهم است، یک وکیل حرفه ای باید برای وقت موکل خود ارزش قائل باشد و بتواند با مدیریت زمان در کمترین زمان و حداقل هزینه پرونده را حل کند.

انواع وکیل

وکلا انواع مختلفی دارند که هر کدام نیز دارای تخصص خاصی هستند که می توانند پرونده های مختلفی را حل کنند. همینطور شغل وکالت نیز مثل سایر صنف‌ها دارای دسته بندی های متفاوتی است و در ادامه مطلب هدف این است به بررسی این موارد بپردازیم.

 

انواع وکیل کدام اند و چه تفاوت هایی دارند

وکیل اداری

گفته می شود که هر شخص از طریق وکالت نامه ای (که می تواند به صورت دست نویس یا امضا در دفتر اسناد رسمی باشد) برای انجام وظایف اداری وکیل کاری شخصی شده تا امور را به طور تخصصی انجام داده و اقدام حل آن کنند. توجه داشته باشید که در وهله اول وکیل خوب در کرج (وکیل اداری) می‌تواند هر شخصی، با سواد یا بیسواد، با هر نوع تحصیلات و هر سابقه‌ کاری باشد که هیچ مجوز یا ویژگی خاصی در وکیل اداری مورد نیاز نمی باشد.

وکیل دادگستری

یک وکیل باید دارای پروانه وکالت باشد؛ در واقع این پروانه وکالت به وکیل کیفری در کرج و یا وکیل حقوقی در کرج این امکان را می دهد که حق وکالت را داشته باشند و بتواند از حق و حقوق افراد دفاع کنند. برای وکالت باید در رشته حقوق تحصیل کرد و پس از قبولی در آزمون وکالت، از کانون وکلای دادگستری یا مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضائیه، پروانه وکالت دادگستری دریافت کند.

وکیل پایه یک دادگستری

وکلای پایه یک دادگستری بهترین و مجرب‌ ترین نوع وکلا از حیث تجربه و سابقه کاری می باشند. وکیل پایه یک دادگستری به منظور اینکه بتواند به این درجه در کار خودش برسد باید یکسری نکاتی را که در ادامه ذکر خواهیم کرد را دارا باشد:

  1. باید دارای حداقل دارای مدرک لیسانس در رشته حقوق باشند.
  2. در آزمون وکالت شرکت کرده و بین افراد زیادی نمره قبولی را کسب کنند.
  3. دارای صلاحیت مذهبی، عمومی و اخلاقی بر اساس استعلامات مختلف تایید شده را داشته باشند.
  4. گذراندن دوره کارآموزی وکالت و تکالیف مختلف که دو سال می باشد را سپری کنند.
  5. دوره وکالت پایه دو دادگستری را تمام نموده باشد. (فقط وکلای ماده ۱۸۷)
  6. آزمون‌های متعدد تشریحی و مصاحبه‌های علمی (موسوم به اختبار) را با موفقیت پشت سر گذرانده باشد.

کسانی که بتوانند این مراحل را با موفقیت طی کنند در نهایت به مقام «وکیل پایه یک دادگستری» دست خواهند یافت، وکیل خوب در کرج همان وکلای پایه یک دادگستری هستند که توانسته اند از این مراحل بسیار سخت عبور کنند. وکلای دادگستری می توانند در تمامی حوزه های قضایی و کیفری، کلیه محاکم و کلیه مراحل قانونی شرکت کنند و هیچ محدودیتی برای پذیرش وکالت از اشخاص یا شرکت ها ندارند.

 

اخذ وکیل پایه یک دادگستری

 

  • برای مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری کافیست از قسمت چت وب سایت اقدام به برقراری ارتباط کرده و یا با شماره  ۰۹۱۲۱۶۹۴۲۰۶  در تماس باشید.

وکیل باید به تفصیل از موضوع پرونده و تفسیر آن در دادگاه مطلع شود. البته وکیل خوب در کرج باید تمام اطلاعات پرونده یا درخواست موکل را بداند و برای حفظ حقوق موکل خود در دادگاه سعی در ارائه حقایق به درستی کند. وکیل پس از پی بردن به حقایق، با ارائه دلایل و مستندات مناسب طبق قوانین سعی می کند تا قاضی را مجاب کند که حق و با او می باشد و یا حتی سعی در تغییر حکم می کند.
همانطور که می دانید قوانین در کشور در حال تغییر می باشند پس خوب است به این نکته توجه کنید که یک وکیل خوب در کرج سعی دارد تا دائم خود را بروز نگه دارد و همواره قوانین و راه حل های جدید را پیدا کند؛ این به معنای به روز رسانی اطلاعات خود بر اساس مسائل حقوقی و کیفری است.

یک وکیل خوب در کرج به خوبی این مطلب را می داند که اگر وکیل فقط به اطلاعات زمان قبولی در آزمون وکالت اکتفا کند، این امر به خود و موکل ضرر می رساند و حتی می تواند باعث بدتر شدن شرایط شود. از آنجا که حقوق یک علم است وکلا باید همیشه سعی کنند ترفندهای جدید آن را بیاموزند و قوانین و مقررات را بدانند.

از طرفی حفظ خونسردی برای یک وکیل خوب در کرج بسیار حیاتی است، در شرایطی که وضعیت بسیار پیچیده و حساس می باشد باید بتواند به خوبی شرایط را پیش ببرد و در کمال آرامش بتواند مدیریت های لازم را انجام دهد. وکیل باید به قاضی، دادگاه و همکار مقابل نیز کمال احترام را بگذارد و هیچگونه بی احترامی به شخصی نکند. البته جسارت و بی پروا بودن نسبت به بی احترامی کاملاً متفاوت است و نباید آن ها را یکی دانست.

زمانی که یک وکیل کیفری در کرج سعی در حفظ حقوق موکل خود دارد، برای اثبات حقوق خود جسورانه عمل می کند آنگاه می تواند انتظار داشته باشد که نتیجه خوبی بدست بیاید. شخصی که دست به توهین به همکاران یا بی احترامی به دادگاه بزند به هیچ عنوان صلاحیت وکالت را ندارد. فراموش نکنید یکی از مهمترین صفات وکیل، رفتار مناسب و برخورد درست با کل اشخاص حاضر در دادگاه است.

وکیل تسخیری کیست؟

وکیل تسخیری وکیلی است که از سوی دادگاه برای دفاع از متهم تعیین می شود. در پرونده های کیفری هم شاکی و هم متهم حق دارند وکیل داشته باشند تا بتوانند از حقوقشان دفاع کنند. هنگامی از وکیل تسخیری کمک گرفته می شود که که متهم توانایی مالی اخذ وکیل را نداشته باشد که از این رو یک وکیل برای وی در نظر گرفته می شود، شخص می تواند درخواست کند تا برای او وکیلی در نظر گرفته شود. اگر دادگاه تشخیص دهد که متهم نمی تواند وکیل انتخاب کند، با استفاده از بودجه دادگاه، وکیلی را برای وکالت متهم تعیین می کند.

قانونگذار حق داشتن وکیل برای دفاع از متهم را در جرایم خاص و تعدد دستورات قانونی سنگین، مهم دانسته و حضور وکیل برای دفاع از متهم کاملاً قانونی و بلامانع است. توجه به امکان تعیین وکیل از سوی قوه قضائیه برای افرادی که قشر ضعیف جامعه هستند و نمی توانند هزینه های سنگین اخذ وکیل را پرداخت کنند، حمایت های لازم صورت گرفته و وکیل برای وی تعیین می شود.

جمع بندی

علاوه بر دانش و تخصص در زمینه حقوقی، داشتن شخصیت و نگرش مناسب برای یک وکیل بسیار مهم و حیاتی است. زیرا وکیل باید در موارد سخت و دشوار و یا تشدید تعارض طرفین، سعی در حفظ آرامش خود و موکلش کند. زیرا اگر وکیل همواره به دنبال تشویش و هرج و مرج و یا اخلال در روند قضاوت و امور دادگاه باشد، آرامش را از موکل و دیگران سلب می کند.

همچنین تمرکز خود را برای پیگیری موضوع از دست می دهد و نتیجه آن برای مشتری هزینه خواهد داشت. برای دریافت مشاوره های بیشتر در خصوص پرونده های مختلف و عقد قرار داد با بهترین وکیل در کرج کافیست با شماره های ۰۹۱۲۱۶۹۴۲۰۶ – ۰۲۶۳۳۵۵۱۶۲۷ در تماس باشید.